High-performance grade carbonmateriaal wordt gebruikt om dit custom framemateriaal te produceren in Giants eigen carbonfabriek, met een hoge verhouding tussen stijfheid en gewicht. De voorste driehoek van deze framesets wordt geassembleerd en gevormd als één doorlopend stuk in een gepatenteerd productieproces genaamd Modified Monocoque Construction.
Professionele cyclocrossers gaan voor niets meer of minder dan perfectie en dit is de machine die voldoet aan hun wensen. De gloednieuwe TCX Advanced Pro heeft een herontworpen en handgebouwd superlicht Advanced-Grade composite frame en een beproefde racegeometrie met asymmetrische liggende achtervorken voor een optimale krachtomzetting. De D-Fuse composite zadelpen met zijn innovatieve D-vormige buis helpt om schokken en trillingen te absorberen. Nieuw voor dit jaar is de optie om een ronde 30,9 mm standaard zadelpen of dropper seatpost te monteren, afhankelijk van je voorkeur en het terrein. Andere innovaties betreffen het standaard gemonteerde lichtgewicht composite WheelSystem met tubeless banden, flat-mount schijfremmen en 12 mm steekassen voor en achter. Die geven je onder alle omstandigheden totale controle in snelle bochten, sprints en beklimmingen.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Lichter en stijver:
Advanced-Grade composite frameset is 17,5 procent lichter dan de vorige generatie. Het nieuwe frame weegt 850 gram in plaats van 1050 gram en de nieuwe vork weegt 400 gram in plaats van 460 gram. De torsiestijfheid van de vork en het frame zijn hetzelfde gebleven.
Totale controle:
Geïntegreerde schijfremtechnologie met flat-mounts en steekas-naven bieden samen met het Tubeless Ready Giant WheelSystem extra veel controle in wisselende terrein- en weersomstandigheden.
Soepele rijkwaliteit:
De D-Fuse composite zadelpen absorbeert hobbels en trillingen en nieuw dit jaar is de optie om - afhankelijk van je rijstijl en het terrein - te kiezen voor een standaard ronde 30,9 mm zadelpen of een dropper post.De meeste Advanced Pro-modellen worden geleverd met de nieuwe full-carbon D-Fuse SLR zadelpen die 20% meer doorbuigt dan de D-Fuse SL.
-
MatenXS, S, M, ML, L, XL
-
KleurenCarbon/Chameleon Neptune/Chrome
-
FrameAdvanced-Grade Composite, 12mm thru-axle, disc
-
VoorvorkAdvanced-Grade Composite, full-composite OverDrive 2 steerer, disc
-
DemperN/A
-
StuurGiant Contact SLR
-
StuurpenGiant Contact SL
-
ZadelpenGiant D-Fuse SLR, composite
-
ZadelGiant Fleet SL
-
PedalenN/A
-
ShiftersSRAM Force eTap AXS, 1x
-
VoorderailleurN/A
-
AchterderailleurSRAM Force eTap AXS
-
RemmenSRAM Force eTap AXS hydraulic
-
RemhendelsSRAM Force eTap AXS hydraulic
-
CassetteSRAM Force, 12-speed, 10x33
-
KettingSRAM Force D1, 12-speed
-
CranksetSRAM Force D1 DUB, 38t
-
Bottom BracketSRAM DUB, press fit
-
VelgenGiant SLR-1 WheelSystem, 42mm
-
NavenGiant SLR-1 WheelSystem
-
SpakenGiant SLR-1 WheelSystem
-
BandenMaxxis All-Terrene, 700x33c, tubeless
-
Extra'sGiant 1x chainguide, tubeless prepared
-
Gewicht7,4 kg
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Giant houdt zich echter het recht voor specificaties, leverbaarheid, prijzen en kleuren zonder vooraankondiging te wijzigen.
Highlights
Met een nieuw ontworpen geavanceerde carbon frameset die aanzienlijk lichter is dan de vorige versie, biedt de nieuwe TCX Advanced Pro een soepele, responsieve rijkwaliteit en hoge framestijfheid, waardoor hij snel en wendbaar is tussen de linten. Van volle bak cyclocross racen tot rijden op gevarieerd terrein, het is de soepelste, snelste TCX ooit.

Advanced Composite technologie
Cyclocross-specifiek buisontwerp
Finite Element Analysis (FEA) is toegepast om buisvormen te creëren die de prestaties en rijkwaliteit voor cyclocrossraces verbeteren, waaronder een afgeplatte en gladde vorm van de bovenbuis voor het eenvoudiger op de schouder dragen van de fiets.
De meest geavanceerde stuurbuistechnologie in de huidige Giant-fietsen. Ontworpen om ongekende stuurprestaties te bieden, waarbij de extra grote balhoofdlagers van het systeem (1 1/2" onder, 1 1/4" boven) in harmonie met elkaar werken voor een superieure stuurstijfheid.
Interne kabelgeleiding
Geïntegreerde kabelpoorten en een gereedschapsloze trapasgeleider in het frame vergemakkelijken de kabelinstallatie. De interne kabelgeleiding bespaart gewicht en zorgt voor een schoner uiterlijk en betere prestaties.
D-Fuse zadelpen
De meeste TCX Advanced Pro modellen worden geleverd met een nieuwe D-Fuse SLR zadelpen die 20 procent meer compliant is dan de bestaande D-Fuse SL zadelpen.
Onzichtbare zadelpenklem
Dankzij het nieuwe frameontwerp kun je wisselen van de gepatenteerde D-Fuse-zadelpen naar een standaard ronde zadelpen van 30,9 mm. Hierdoor kun je elk type zadelpen kiezen, inclusief een dropper-zadelpen, afhankelijk van je rijstijl en het terrein.
Modified Monocoque Constructie
Elimineert de buitenste geweven carbonlaag om het gewicht te verminderen, zonder de rijkwaliteit, sterkte of stijfheid te beïnvloeden.
Schijfrem integratie
Het frame en de vork zijn ontworpen voor flat-mount schijfremtechnologie voor krachtige, consistente remprestaties onder alle omstandigheden. Nieuwe steekassen voor (12x100 mm) en achter (12x142 mm) verhogen de stijfheid en stuurprecisie.
De oversized vormgegeven zone bij de trapas en liggende achtervork heeft een volledig geïntegreerd, 92 mm breed, bottom bracket-ontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Ontworpen met gepatenteerde Dynamic Balanced Lacing, een geheel nieuw composite WheelSystem en tubeless banden (tot 45 mm) leveren verbeterde efficiëntie, comfort en controle.
Maatvoering en Geometrie
Onderstaande tabel en uitkomst alleen als referentie gebruiken. Neem contact op met een plaatselijke erkende Liv- of Giant-dealer om de juiste maat te bepalen. Beschikbare maten kunnen van land tot land verschillen.

-
- S
-
165 cm5’5”
175 cm5’9”
-
- M
-
171 cm5’7”
181 cm5’11”
-
- ML
-
177 cm5’10”
187 cm6’2”
-
- L
-
182 cm6’0”
193 cm6’4”
-
- XL
-
189 cm6’2”
199 cm6’6”


S | M | ML | L | XL | ||
---|---|---|---|---|---|---|
A | Zitbuis lengte (mm) (inch) | 50519,9 | 52520,7 | 54521,5 | 55521,9 | 56522,2 |
B | Zitbuis hoek (degrees) | 73,5° | 73,0° | 73,0° | 73,0° | 73,0° |
C | Frame Lengte (horizontaal) (mm) (inch) | 53020,9 | 54521,5 | 56022 | 57522,6 | 59023,2 |
D | Balhoofdbuis Lengte (mm) (inch) | 1335,2 | 1485,8 | 1636,4 | 1787 | 1937,6 |
E | Balhoofdbuis Hoek (degrees) | 71,0° | 71,5° | 72,0° | 72,5° | 72,5° |
F | Vork Sprong (mm) (inch) | 502 | 502 | 502 | 502 | 502 |
G | Naloop (mm) (inch) | 68,32,7 | 65,12,6 | 61,82,4 | 58,62,3 | 58,62,3 |
H | Wielbasis (mm) (inch) | 101439,9 | 102040,2 | 103040,6 | 104040,9 | 105541,5 |
I | Liggende achtervork lengte (mm) (inch) | 43016,9 | 43016,9 | 43016,9 | 43016,9 | 43016,9 |
J | Bottom Bracket Drop (mm) (inch) | 602,4 | 602,4 | 602,4 | 602,4 | 602,4 |
K | Stack (mm) (inch) | 54021,3 | 55621,9 | 57222,5 | 58923,2 | 60323,7 |
L | Reach (mm) (inch) | 37014,6 | 37514,8 | 38515,2 | 39515,6 | 40616 |
M | Stand Over Height (mm) (inch) | 78831 | 80731,8 | 82632,5 | 83232,8 | 84533,3 |
N | Stuur breedte (mm) (inch) | 40015,7 | 42016,5 | 42016,5 | 44017,3 | 44017,3 |
O | Stuurpen Lengte (mm) (inch) | 803,1 | 903,5 | 1003,9 | 1003,9 | 1104,3 |
P | Cranklengte (mm) (inch) | 1706,7 | 172,56,8 | 172,56,8 | 1756,9 | 1756,9 |
Q | Wielmaat | 700C | 700C | 700C | 700C | 700C |






































Technologieën
Advanced Composite Technology
Overdrive
D-Fuse Technologie
Tubeless Systeem
Gerelateerde producten
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Giant houdt zich echter het recht voor specificaties, leverbaarheid, prijzen en kleuren zonder vooraankondiging te wijzigen.